Mimpi

Aku mimpi setiap hari, boleh cakap setiap kali tidur. Dan mimpi aku biasanya memang sangat dramatik dan eventful. Aku tak taulah aku ni manusia jenis macamana tapi memang macam itulah aku. Dan aku juga bercakap dalam tidur. Bercakap dalam tidur biasanya pasal benda yang jadi siang hari. Tapi masalah aku ialah aku tak mimpi pasal benda siang hari yang jadi tu. Complicated betul. Tapi nasib baiklah apa yang aku mimpi aku dapat lupakan sebaik terjaga. Takdelah terfikir². Kalau terfikir pun termimpi pasal awek cun yang aku tak pernah jumpa tapi datang dalam mimpi adalah. Tapi sebab dah kahwin aku fikir dalam 20 saat je. Hahaha.

Dua malam lepas aku mimpi aku dalam satu gang orang jahat. Tetiba aku dah tak tahan nak buat jahat aku nak lari dari gang tu. Or maybe sebab aku dah penat nak melayan mimpi aku nak bangun. Tetiba masa aku diam-diam nak lari tu ada perempuan nama Ashley nak ikut sekali. Lepas tu kitaorang pun lari sampai aku terbangun.

Malam tadi pulak aku mimpi aku berlumba duathlon kut. Mula-mula lari lepas tu baru naik basikal, masa nak naik basikal aku kena pakai baju lain dan baju lain aku ada bawah bukit. Aku berlari laju gila nak ambik baju tu sambil turun bukit. Nasib baik tak jatuh.

Merepek. Walaubagaimanapun dengan mimpi² ni aku harap calori yang dibakar masa aku tidur extra sikitlah dari orang yang tidur takde mimpi.

2 comments:

tiga minit said...

dashyatla bro mimpi...samala aku pun mimipi menagrut gak tapi banyk yang menyeramkan dari menghiburkan..

Pizli Mat Wazip said...

Aku pun banyak mengarut jugak hehehe.