Gangster Melayu

Aku tau dekat Malaysia ni ada satu kumpulan gangster Melayu yang konon-kononnya nak menjaga Melayu dan Islam tapi so far yang aku nampak diaorang belasah budak Melayu balik adalah. Sikit-sikit nak pukul, sikit-sikit nak pukul. Sesama Melayu pun nak pukul. Benda kecik pun nak pukul.

Hal dekat office pun sampai nak cari geng nak belasah. Islam amende? Tak nampak sabar pun.

Aku tak kisahlah korang nak jadi gangster ke apa ke tapi biarlah bermatlamat. Janganlah sebab benda kecik pun nak belasah membelasah. Tak puas hati kat tempat kerja pun nak belasah. Accident yang bermaksud KEMALANGAN pun nak belasah orang sampai pecah kepala separuh mati.

Sekian terima kasih, kang aku tulis panjang-panjang takut aku pun kena belasah. Haishh.

1 comment:

scabbers said...

Salah ajaran dah tu. Takde keganasan dlm Islam. Semoga diaorg kembali ke jalan yg benar.