Internet Scam


Kebelakangan ni aku banyak tengok berita pasal orang kena tipu di internet. Tipu duit. Dan amountnya bukannya sikit. Puluh-puluh ribu. Aku tak taulah, mungkin orang-orang ni sunyi dan perlukan kasih sayang dan mungkin di internet sahaja diaorang ni berkeyakinan untuk menjalinkan hubungan dan berfantasi. Sampai bagi-bagi duit semua bila dah blinded by love.

To be honest aku kesian. Tapi sambil-sambil tu aku doa takdelah antara sedara mara aku yang kena tipu tahap macam itu.

Dan kepada gadis-gadis di luar sana, kalau anda kesunyian Abang Pizli kan ada.

3 comments:

tiga minit said...

Walaupun banyak peringatan tapi bila di keburi dengan cinta semua benda hilang...tu belum kes2 lain...pendek kata kena sentiasa berhati2

Nor Azlina Yusof said...

Aku selalu dapat inbox kt fb..mat saleh2 scammer ni..bajet aku ni kaki melayan kot..ayat bunga2 tak blh blah

Pizli Mat Wazip said...

tiga minit - itulah, kena nasihat adik beradik..

Azlina - Hahahahah.