Bila Bersedih Hati

Bila anak aku Nawal sedih dia akan mengadu. Dan aku rasa aku bersedia jadi tempat dia mengadu sampai bila-bila. Tapi mengikut observation aku, mengadu pada mak bapak ni ada limit dia. Maksud aku sampai masa kau dah tak boleh lagi nak mengadu pada mak bapak, or bila kau mengadu pun mak bapak kau buat tak tau je.

Dan dari segi cara aku membesar, masa aku untuk stop mengadu sampai awal. Takde siapa peduli pun kalau aku sedih. Takde siapa peduli pun yang aku susah hati. Yang aku tau, yang aku diajar ialah aku kena kuat, yang aku tau semua tu ujian. Yang aku dibagitau benda akan jadi lebih baik nanti.

Dan aku yakin kebanyakan orang pun macam aku jugak.

"Every man has his secret sorrows which the world knows not; and often times we call a man cold when he is only sad."

2 comments:

Malina Mat Wazip said...

org pun dah stop ngadu kat mak sebab dia asyik ckp "nanti ok la tu"..malas dah nak ngadu..haha

hazlina azmi said...

Hai dear..bestlah blog awk..penuh warna warni kehidupan..jemputla ke blog saya dan kita bertukar-tukar link pulak..:)

http://superstorevitaminhebat.blogspot.com/