Multitasking

Aku perasan sekarang banyak kerja yang diadvertise perlukan kita multitask. Multitask yang gila babi sampai aku pun malas nak apply. Itu takpe lagi. Gaji sikit.

Suruh jadi cameraman, edit video, jaga studio, buat elearning lepas tu bayar gaji RM1500.

Mungkin sebagai typical orang Malaysia aku menyampah tengok iklan macam tu. Mungkin kalau aku orang Nepal yang cari kerja di Malaysia anggap itu kerja yang best dan gaji macam tu banyak dan berpatutan dengan kerja yang dibuat. Mungkin.

2 comments:

DD said...

kalau keje swasta mmg normal kena multitasking tapi gaji ciput. punya kedekut nak tambah staf. invest la sikit supaya dpt hasil yg lebih gempak.

semua benda nak kena buat sampai aku taktau mana satu task yg priority. kalau aku amik cuti pun kemain bos call/sms utk buat benda tu. takkan nak reply email pun suruh aku. bukan nak guna ayat formal pun. kawan2 bos jugak. nak guna dialek org negeri dia pun blh. takkan nak jwb yes/no pun tak reti. enpon kemain canggih tapi tapi tak reti guna. rasa nak campak je dlm lubang jamban & flush. aku niat nak bagi notis resign 24 jam.

Pizli Mat Wazip said...

Hehe aku faham.