Makan

Hari tu balik dari Langkawi lauk basah dalam peti ais semua dah habis, memang takdelah nak membeli lauk waktu malam kan sebab dah tak fresh. So memang sepanjang minggu beli atau Liza masak bihun macam tu je lah. Simple².

Bila jadi macam ini aku sedar aku akan kurang makan. Maybelah aku akan makan nasi lemak paru tapi sebenarnya makanan tu takdelah banyak sangat compare kalau Liza masak nasi dengan lauk dengan sayur. Aku juga macam tersedar bila makan yang di masak bersungguh-sungguh ni memang makan sampai perut penuh nak meletup. Kira ada kebaikan jugak makan yang dibeli ni sebab macam makan secara berpada-pada dengan portion yang sedikit.

Cuma bila masak sikit rasa macam rugi, tak berbaloi memasak. Haha.

Minggu ni balik kampung dan aku pasti perut aku memang macam nak meletup sebab mak aku sekali masak memang penuh satu meja dengan lauk, belum lagi campur petai, sambal belacan dia lagi.

No comments: