Saya, Langkawi Dan Instagram

Aku suka Instagram. Kalau lepas ni nak tukar phone aku akan pastikan camera dia paling bagus.


Naik MAS, booked dah lama dah untuk dapat tiket murah. Silap tarikh jugak sebenarnya sebab office masih busy.  Nak buat macamana kan? Panjang ceritanya tapi takpelah, lain kali.


Dari gambar ni nampaklah Umar dah buat attitude. Ingat dah besar sangatlah tu. Nawal happy as always.


Kereta sewa ni baru. Baru 10K mileagenya. Ni petang tu pergi isi minyak and cari lunch. Tak sedap langsung makan dekat Langkawi ni dan mahal nak mampus. Memang aku rasa ditindas. Restoran Haji Jelani tu silalah elakkan. Memang cekik darah melampau. Makan dekat Semenyih lagi sedap dan murah. Mungkin Haji Jelani tak tau aku blogger dan lepas ni kalau orang google makan di Langkawi orang takkan singgah kedai dia lepas baca ni. Aku tak peduli. Banyak kedai yang aku bagi review bagus dapat beribu hits dari blog ni jugak. Bagus aku cakap bagus, begitu juga sebaliknya. Ini first time aku mention nama kedai untuk bad review sebab aku geram sangat.

.
Ini view dari hotel. Resorts World. Dulu Awana kut namanya. Senang nak pergi dari airport.


Pantai Cenang. Camera phone aku dah rosak yang belakangnya. Itu aku guna front camera je.


Takde pergi mana-mana pun sebab tujuan utama nak berehat.


Ini Cuban Cigar, maybe yang low end tapi still mahal. Macam semua orang tau aku dah lama berhenti merokok tapi yang ini aku tak boleh resist. Eloklah aku beli cigar, kalau beli rokok mungkin aku dah start hisap rokok balik. Cigar ni layan jugak tapi tak habis-habis lagi. Nak buang sayang. Jangan risau, aku tak rasa aku nak hisap rokok balik pun. Kalau rokok elektronik rasa buah maybe. Aku ada beli beberapa batang untuk kawan-kawan cigar ni, satu nak layan dekat kampung sebab kawan-kawan aku sentiasa ingat aku, tapi aku je busy tak sempat jumpa diaorang. Raya haji ni aku nak usaha jumpalah kejap. Jangan family aku ingat aku buang tebiat sudah. Anyway, anak-anak aku marah betul bila tau aku hisap cigar ni.


Email kerja yang melambak. Menyesal jugak aku sync ke phone. Tak boleh buat sebab takde equipment.


Tetiba Jumaat malam Sabtu ada orang tunjuk dan pasang sound system kuat-kuat depan Cenang Mall. Siap ada budak-budak menari lagi.


Kompleks Haji Ismail Group. Beli kuali ajaib tu, senang aku nak bakar lamb lepas ni. Ada macam-macam kat sini. Aku ada beli tshirt buatan Thailand dan aku puas hati. Cotton tebal. Walaupun jenama orang tak tak tau tapi sedap. Adidas, Nike boleh blah hehe.


Back to reality. Cuaca tak elok sangat, bergoyang-goyang flight kali ni dan aku punya telinga pun teruk pressure kali ni, kepala rasa nak pecah je. Nasib baik anak-anak aku tak teruk sangat. Pelik betul. Kalau baby nanti nak merasa "naik plane" bolehlah aku cakap, eh adik dah naik hari tu masa dalam perut Mama. Haha.

2 comments:

Anonymous said...

Baru je g langkawi. Makan kat restoran haji jalani. Makan tengahari utk 2 org rm50. Ikan goreng sebesar tapak tangan rm25. Mmg melampau. Tak payah pegi dh restoran tu. Aku pun blacklist dh .lepas ni takkan pegi dh kedai tu.

Pizli Mat Wazip said...

Ye, kedai ni memang patut kena ajar.