Apa Yang Buat Anda Gembira?

Semalam kawan aku cakap dia diet dan spontaneously aku jawab buat apa susah payah diet?

Kau kurus ke, gemuk ke, bujang ke, kahwin ke, miskin ke, kaya ke hidup kau akan miserable jugak. Kau akan rasa tak happy jugak. Dulu masa zaman kurus aku tak ingat pun aku happy gila. Aku rasa aku sentiasa susah hati macam masa zaman gemuk ni jugak. Macam-macam fikir. Sentiasa ada masalah. Tak naik pangkat hidup miserable, dah naik pangkat pun aku rasa miserable jugak.

Aku hanya akan happy bila aku makan sedap. So jom makan kek.

Oh aku akan happy bila bersukan jugak, tapi aku takde kawan nak main sukan. Depress lagi. Sekarang aku fikir hidup aku akan lebih baik kalau gaji aku RM8000 sebulan, tapi andaikata tahun depan aku dapat gaji 8000 mesti aku akan wish dapat gaji RM15000 pulak. Hahahaha.

Ok dah dah, jom cari Secret Recipe makan kek coklat apa ntah yang adik aku beli untuk mak aku hari tu.

No comments: