Masalah Pekerjaan Yang Paling ******** 1

Aku tau ada manusia yang bekerja ni dia kerja untuk kejar credits dan recognition. Taknak bekerja sama langsung. Walaupun ada dalam satu team, instead of nak bekerjasama tapi ada sesetengah orang bekerja sendiri. Taknak share kerja satu, taknak share informasi satu. Email dapat diam-diam.

Benda ni memang ******lah. Mungkin di sesetengah company pembahagian bonus dan increment tak sama. So seorang yang tamak akan mengejar benda ni, dan jugak credits. Dan mungkin jugak mengejar pangkat. Aku tak salahkan sangatlah sebab manusia ni memang dilahirkan tamak.

Ntah, kalau macam aku kalau ada benda aku akan CC kan dalam email dengan team mate aku supaya senanglah di kemudian hari kalau ada apa-apahal. Mungkin orang yang nak senang sendiri dah bersedia kalau dia susah nanti dia susah sendiri. Jangan time susah cari teammate lain sudah.

Company aku yang first dulu ada seorang perangai macam ni. Zaman sekarang ni bila dia call aku aku maki terus, lepas tu letak telefon. Memang aku benci. Kalah aku benci Rafa Benitez.

Bersambung..

No comments: