Pekerjaan

Dalam berurusan bekerja dengan students and lecturers ni kadang-kadang orang-orang reply email sampai buat aku rasa dihargai. Aku rasa happy sebab tolong orang, contohnyalah.

I'll let you know by late next week if I need help again. Thanks so much for following up Pizli. Much appreciated, and hope to hear an answer later next week.

Happy weekend.
Dr XXXXXXX
_______________________________________
Thanks so much, Pizli !
You are super efficient. 

Cheers,
XXXXXX

Bila aku fikir balik-balik sebenarnya daripada awal diaorang mintak tolong lagi diaorang dah cakap baik-baik. Diaorang tau diaorang mintak tolong selesaikan masalah diaorang. Diaorang tak buat aku macam perkerja atau worst, hamba diaorang. Kira benda ni balik pada personality dan attitude diaoranglah sebenarnya. Diaorang mintak tolong baik-baik, aku dengar seronok dan aku tolong sebaik mungkin dan diaorang hargai apa yang kita buat.

Kiranya semua untung. Dan perhubungan sesama manusia ini baik sampai bila-bila. Semua cool. Sebab ada kes budak-budak yang handle benda lain daripada aku ni ada yang sampai kena tengking-tengking dengan lecturer. Mindset dia, aku ada problem, kau settlekan. Ada jugak orang yang request cara kurang ajar, buat kau nak kerja pun tak berapa ikhlas.

Aku ada kena sekali ni, lecturer ni call marah-marah, tapi bila aku cakap baik-baik dia cool down dan lepas tu jadi baik gila. Mungkin kita sendiri pun kena pandai berinteraksi jugaklah kut.

So korang faham tak kenapa aku selalu rage kat sini? Aku nak marah orang di dunia yang nyata tak boleh sebab aku kena jaga professionalism aku, so aku lepaskan dekat sini hahahaha.

No comments: