Insaf

Dengan kemarau yang malam tidur bawah kipas tak pakai baju pun masih berpeluh, semak samun hutan dekat rumah dan dekat kampung aku jugak terbakar, jerebu, kapal terbang hilang dan apa-apa lagi bencana yang datang aku betul-betul rasa kerdil dan sangat insaf.

Masa on the way ke office tengahari lepas hantar Umar dari Sekolah Agama hari tu cuaca macam redup sikit dan aku rasa sangat bersyukur. Terasa nikmat betul.

Harapnya insaf ni sampai bila-bila lah. Jangan lepas cuaca ok takde jerebu melayang-layang balik.

No comments: