Kita Tak Pernah Tahu Kebolehan Kita Sehingga Kita Mencuba

Tahun lepas aku pernah cerita jadi keeper main futsal dan aku main sangat hebat sampai semua orang yang aku jumpa puji. So salah satu impian aku yang tak kesampaian masa kecik ialah aku nak belajar main gitar. Aku takde peluang dan aku takde cikgu. Aku takde chord yang nak direfer, so aku lost.


Terima kasih kepada Rocksmith 2014, aku ada guru yang paling bagus. Aku tak perlu jadi hebat, cukup sekadar boleh main beberapa lagu yang aku suka. Dalam masa 37 hari untuk Lead, aku berjaya main Stay In dari Jaws, Blitzkrieg Bop dari Ramones dan  yang paling aku bangga Kings of Cydonia from Muse. Lagu yang paling aku suka Creep dari Radiohead aku dapat main dalam 3/4 lah. Bukan sebab aku tak tau chord tapi sebab jari aku besar hahaha. Susah gila power chordnya.

Untuk bass aku berjaya main Losing My Religion, Every Breath You Take and Creep. Tiga lagu ni aku belajar dalam masa 24 jam. Tak sangka bila dah bersusah payah main Lead bila main bass senang je. Maybe lagu tu sendiri senang, but who cares? Aku bukan nak main band. Aku just nak boleh main lagu yang aku suka je.

Sorrylah, pada aku ini satu achievement. Dan aku sangat happy!!





Bolehlah aku slow down dan menumpukan pada baby yang anytime boleh keluar ni.

No comments: