Ketum

Aku rasa macam selalu sangat nampak berita pasal daun ketum ni. Dan rasanya dah tahap serius sangat dah ni. Arwah bapak aku ada cerita yang daun ketum tu dulu orang minum airnya untuk ubat sengal-sengal badan lepas penat bekerja. Tapi sekarang ni orang minum sampai mabuk pulak. Dan latest aku dengar orang campur dengan ubat batuk dan benda lain nak bagi lagi kuat rasanya.

Yang minum tu satu hal. Yang satu hal lagi orang yang menjual airnya tu. Kalau aku suruh hukum berat je. Tak rasa bersalah ke merosakkan masyarakat sendiri?

No comments: