Maybank Yang Pundek

Dalam awal bulan October hari tu aku sedar ada orang guna debit card aku secara online, so aku terpaksa cancel debit card itu. Debit card ni sebenarnya ATM card dari Maybank. Sekali Jumaat hari tu aku pergilah nak buat replacement di Maybank Semenyih. Dekat 45 minit aku tunggu giliran aku. So bila dah sampai kaunter aku bagilah IC aku, dan card reader diaorang tak boleh read IC aku. Diaorang suruh naik tingkat lain dan tak boleh read jugak. Padahal masa buat passport hari tu senang je Imigresen nak read.

Lepas tu orang tu cakap. "Encik kena tukar IC lepas tu Encik datang tukar kad". Hahahahaha. Ingat tukar IC macam pergi kedai runcit ke?? So apa guna IC yang aku pegang ni kalau tak boleh buat benda-benda macam ini? IC aku tu ada muka aku, alamat aku.

Kalau credit card boleh pos ke rumah dan kena call untuk aktifkan kenapa debit tak boleh? Pundek punya Maybank. Dahlah aku kena tunggu 45 minit tu. Kalau card kena boleh read patutnya sebelum tunggu dah check boleh read ke tidak. Sebab card boleh diread adalah satu benda yang critical. Bodoh!

No comments: