Impian Yang Tak Akan Tercapai



Dalam hidup ni mesti ada benda yang kau betul-betul hendak. Kau suka, kau wish kau dapat benda tu.

As for aku, aku suka sangat superbike Z800 yang aku tumpang naik dekat kedai motor dekat gambar atas tu. Memang suka gila lah. Tapi as semua orang tau, itu kehendak aku, bukan keperluan. Sebab motor kapchai aku sekarang memang serve me very well lah. Not to mention harganya sangat mahal. Bayar downpayment 20K pun monthly dia RM500++ selama 7 tahun. As if lah aku ada 20K nak buat downpayment tu kan?

What if kalau aku memang mampu? Aku rasa aku still tak boleh justify perlu ke aku beli? Atas dasar suka je.

The only reason yang aku akan pakai motor ni aku rasa kalau gaji aku sekarang double, meaning that memang aku akan ada extra RM500 sebulan untuk dibazirkan, or ada orang hadiahkan motor ni pada aku for free. Hahahaha.

Tapi kalau aku ada reason yang menunjukkan aku perlu motor besar aku akan beli lah. Beli bila ianya dah jadi satu keperluan. Tapi memang sesuaikan motor dengan aku? Macam pinang dibelah dua. Hihi.

No comments: